Na Velikonoce roku 2003, pár dní po návratu ze špitálu (kupodivu to ani nebyl ústav pro lidi, kteří se okolí přestali zdáti normální), jsem se vypravil k jednomu známému na chatu k Děčínu. Říkal, že prý má nějakou starou ČZ, a že na ní nikdo nejezdí, ať se přijedu podívat, jestli se mi bude líbit, že se třeba nějak dohodneme. Prý že asi stopětasedmu a že je hodně stará, asi předválečná. No komu by se nelíbila předválečná stopětasedma? Když jsme tam přijeli, na první pohled mi bylo jasné, že to bohužel stopětasedma není, bylo zřejmé, že je poválečná, ale typ neurčitý-"céčko" to nebylo, "téčko" to nebylo, "béčko" už vůbec ne. Jinak byla na první pohled sice omšelá, ale po důkladnější prohlídce jsem zjistil, že je celkem zachovalá a skoro kompletní. Tak jsme se tedy dohodli a motorka se stěhovala. Za nějaký čas jsem zjistil, že je to vlastně skoro celé céčko, jen motor, kolena, značně upravený kryt řetězu a pár drobností (např. originál páčka dekompresoru) byly ze 125B (resp. 125t). Měl jsem tedy tři možnosti, buď sehnat pár dílů a motor na C, nebo použít motor, světlo, kryt na řetěz a páčku a sehnat zbytek "téčka", nebo třetí-sehnat zbytek "béčka". Jak už nadpis napovídá, rozhodl jsem se pro tu, která měla tu nejnepravděpodobnější naději na realizaci...béčko. Když už jsem měl tu páčku a kryt řetězu, který se tak špatně shání... Rám s přední vahadlovou vidlicí s blatníkem, kastlíkem a nádrží mi v podstatě spadl do klína, když jsem na něj jednou narazil v inzerátech a za docela rozumný peníz. Bylo to sice rezavé jak lišák, ale jak jsou doma vidle-je vyhráno! Většina ostatních dílů už je stejná jako na téčko a těch je ještě dost. Tedy aspoň jsem si to myslel. Postupem času jsem ale zjistil, že jsem se jaksi spletl. Např. přední kolo, které jsem si myslel, že použiju také z céčka stejné není. C a t má v náboji průměr na ložiska 35mm, B 37mm. Než já ho sehnal... O brzdovém štítu ani nemluvě, ten má B, T a C každá úplně jiný. Stejně tak není s téčkem stejné sedlo, na B nepatří gumové, ale kožené-podobné jako na předválečných ČZ. Co mě také dost překvapilo, že se na B (t) docela špatně shání zadní blatník. Ten jsem sehnal až jako jeden z posledních a nevypadal moc dobře. Motorku jsem asi tak během 3/4 roku zkompletoval (až na pár detailů), spasoval, složil a projel. Pak jsem jí zase rozebral a pustil se do opravy motoru, vyvařování, vyklepávání a lakování. Koncem října, když jsem si trochu upravil trubkou hlavu a nemohl jsem nic moc dělat, začal jsem motorku skládat. To už je radost, když se všechno krásně blýská a pasuje... Teď už je skoro hotová, na jaře mě čeká už jen pár drobností jako namalovat linky, ušít potah na sedlo, dodělat nápis na "břitvu" na přední blatník apod. Dokonce jsem se stihnul ještě před zimou i projet, je to vážně úžasný stroj! Ne že by byla nějak výkonná, o tohle u takových motorek vlastně ani nejde, ale pro člověka, který je zvyklý na mopeda nebo na kývačku, je to velká změna. Ten posez, ten pohled na světlomet, který vám skáče před očima, ten motor, který jede skoro v jakýchkoli otáčkách... prostě nádhera. Teď jen stojí doma v garáži (div jsem si ji nenastěhoval do pokoje) a nemůžeme se dočkat jara...